Στην προηγούμενη ανάρτηση του blog προσπάθησα να ζωγραφίσω την εικόνα που λαμβάνω μέσα από συζητήσεις με ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Μίλησα για την επιπόλαιη χρήση των social media εφαρμογών, χωρίς στόχους και εν τέλη χωρίς ουσία. Σε αυτή την ανάρτηση θα μιλήσω για την επιβίωση στα νέα μέσα και για την ανάγκη διαχείρισης των λογαριασμών από επαγγελματίες των social media, παράδειγμά μας θα είναι η περίπτωση του brand του Μάρκου Σεφερλή.
Πριν μέρες διάβαζα από φίλους πως η γνήσια σελίδα του Μάρκου Σεφερλή στο facebook είχε περάσει σε λάθος χέρια, ένας "hacker" αλβανικής υπηκοότητας είχε πάρει τον έλεγχο και δημοσίευσε ανθελληνικά μηνύματα προκαλώντας το μένος των φίλων της σελίδας που με τη σειρά τους τάιζαν τα troll που είχαν μαζευτεί. Για να επανέλθει η σελίδα στα χέρια των αληθινών διαχειριστών ο "hacker" ζητούσε λύτρα 4000€. Προφανώς οι διαχειριστές δεν ήταν προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο και αυτό φάνηκε από την ολιγωρία τους να κάνουν κάτι δραστικό για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Πώς ο έλεγχος πέρασε στα χέρια του "hacker" δεν γνωρίζω, αλλά δύο είναι οι πιθανοί τρόποι, είτε έκλεψαν το προφίλ του διαχειριστή είτε κάποιος πρόσθεσε ένα διαχειριστή που δεν έπρεπε. Για την πρώτη περίπτωση παρατηρώ πως πολλοί διαχειριστές δεν δίνουν την δέουσα προσοχή στο λογαριασμό τους, ο οποίος δεν είναι πλέον αναλώσιμος, όπως είχαμε δει και στην ανάρτηση "Κλέψε ένα λογαριασμό στο Facebook, μπορείς!". Για την δεύτερη περίπτωση κάποιοι ίσως να μην γνωρίζουν πως εδώ και ένα χρόνο το facebook επιτρέπει την αφαίρεση του δημιουργού της σελίδας από τους άλλους διαχειριστές, δεν υπάρχει δηλαδή super admin ή κάτι τέτοιο, και η συνεργασία τους βασίζεται καθαρά στην εμπιστοσύνη που υπάρχει μεταξύ τους.
Η μέθοδος για να αποκτήσεις ξανά πρόσβαση στο προφίλ σου είναι μια (σχεδόν, facebook είναι αυτό) τυπική διαδικασία και οι διαχειριστές θα έπρεπε να είχαν κινηθεί άμεσα. Ακόμα και αν το έκαναν, ο hacker θα μπορούσε να τους είχε αφαιρέσει από διαχειριστές της σελίδας και εδώ χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί αφού έρθουμε σε επαφή με κάποιο αντιπρόσωπο του facebook. Προσοχή, δεν θέλουμε να σβηστεί η σελίδα, την θέλουμε πίσω!
Ο Μάρκος Σεφερλής διατηρεί και ένα προφίλ στο Twitter το οποίο οι διαχειριστές είχαν συνδέσει με η σελίδα στο facebook, δηλαδή οι δημοσιεύσεις της σελίδας μεταδίδονταν αυτόματα και στο Twitter όπως βλέπετε στις δύο εικόνες. Το λογικό θα ήταν να κοπεί αυτή η σύνδεση άμεσα μέσα από τις ρυθμίσεις του Twitter, κάτι που δεν έγινε είτε γιατί δεν το γνώριζαν οι διαχειριστές είτε γιατί έχουν χάσει τον έλεγχο και αυτού του λογαριασμού, ποίος ξέρει...
Τελικά την λύση έδωσαν οι φίλοι του Μάρκου Σεφερλή που με τα report τους έκλεισαν τη σελίδα σβήνοντας μαζί με αυτή 202.000+ φίλους :( Αν λάβουμε υπόψιν έρευνες που προσπαθούν να κοστολογήσουν τον κάθε φίλο τότε η ζημιά ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες ευρώ συν την όποια ζημιά έγινε στην εικόνα του brand. Από την άλλη, αυτή είναι μια ιδανική ευκαιρία για δωρεάν διαφήμιση της νέας σελίδας του Σεφερλή στο facebook που μπορεί ακόμα και τώρα να εκμεταλλευτεί η ομάδα προώθησης, τα κανάλια διψάνε για κάτι τέτοια και ο Σεφερλής θα μπορούσε να έχει μια ακόμα μεγαλύτερη σελίδα σε λίγες μέρες.
upadte 17 Αυγ. 2011: Τελικά ο Μάρκος πήρε πίσω τη σελίδα, ένα γεγονός που αποδεικνύει πως τα brands δεν είναι ανοχύρωτα στα social media και οι επενδύσεις που κάνουν σε αυτά προστατεύονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου