8 Αυγ 2011

Facebook: Επαγγελματικά προφίλ χρήστη και γκρουπ

αποτυχημένα επαγγελματικά προφίλ στο facebookΔεν κατάλαβα ποτέ γιατί κάποιος κάνει φίλους επαγγελματικά προφίλ στο facebook, οι δικαιολογίες που βρίσκω λογικές είναι πως το επαγγελματικό αυτό προφίλ ανήκει είτε σε κάποιο φίλο και δεν μπορούμε να αρνηθούμε την πρόσκληση είτε σκοπεύουμε και εμείς να το εκμεταλλευθούμε προωθώντας τη δική μας ατζέντα, spam εσύ spam και εμείς.

Οι facebook σελίδες, το εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, έχουν κουτσουρεμένες δυνατότητές και δίνουν ελευθερία στον χρήστη, σε σύγκριση πάντα με τα facebook προφίλ, και για αυτό πολλοί δεν τις επιλέγουν αφού δεν ξέρουν και δεν μπορούν να κερδίσουν την προσοχή μας την εκβιάζουν μέσω των προφίλ. Για τον ίδιο λόγο δεν συναντούμε αυτές τις επιχειρήσεις σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, π.χ. twitter, δεν μπορούν να προσφέρουν κάτι και οι χρήστες δεν τους ακολουθούν. Τα προφίλ που δεν αντιπροσωπεύουν αληθινά πρόσωπα στο facebook παραβιάζουν τους όρους χρήσης και το facebook μπορεί να τα διαγράψει αν το αντιληφθεί ή όταν το καταγγείλει ο ανταγωνισμός, και θα το κάνει!

Από την άλλη, όσοι επιλέγουν τα νέα γκρουπ του facebook το κάνουν γιατί μπορούν να μας προσθέσουν, χωρίς τη θέληση ή τη συναίνεση μας, σε αυτά θεωρώντας επιτυχία τον αριθμό των μελών και μόνο. Παρατηρήστε τα γκρουπ που σας έχουν προσθέσει, μετά τον πρώτο μήνα δεν έρχεται σχεδόν κανένα νέο μέλος, μόνο οι νέοι "φίλοι" που κάνουν οι διαχειριστές. Δεν έχω συναντήσει ακόμα γκρουπ επιχείρησης με περισσότερα μέλη από τους φίλους του διαχειριστή.

Και ας υποθέσουμε πως πραγματικά μας ενδιαφέρει το "εστιατόριο Νίκος και Γιώργος στο Ηράκλειο" ή το "Τρελή χαρά bar - Treli xara", η λογική που ακολουθούν κουράζει τόσο, μα τόσο πολύ που κάποια στιγμή αναγκαζόμαστε να κάνουμε unfriend - block - hide για τα προφίλ ή να σταματήσουμε τις ειδοποιήσεις για τις ομάδες (εικόνα κάτω), τόσες πολλές οι επιλογές για να κόψουμε τον θόρυβο που μπορούμε να διαλέξουμε την πιο κομψή χωρίς να εκτεθούμε, δηλ. χωρίς να το μάθει ποτέ ο "φίλος" ή ο διαχειριστής της ομάδας. Αμέτρητες προσκλήσεις σε εκδηλώσεις, spam μηνύματα και μηδενική διασκέδαση ή κέρδος για εμάς τους χρήστες.

σταματήστε τις ειδοποιήσεις από τις ομάδες του facebook


Υπάρχουν βέβαια και τα "μασκαρεμένα" επαγγελματικά προφίλ, η κάλυψή τους είναι το αληθινό (συνήθως) όνομα χρήστη. Το ξέρουμε πως ο φίλος μας δεν μοιάζει με την αφίσα ή το λογότυπο που έχει μόνιμα για φωτογραφία προφίλ αλλά το ανεχόμαστε ψηφιακά, στην τελική οι πιο πολλοί τον έχουμε κάνει hide σωστά;

"Φίλε μου" αν με καλούσες να πάμε βόλτα και ερχόσουν σαν κινητή διαφήμιση, με το τυπωμένο μπλουζάκι σου και τα φυλλάδια σου ανά χείρας και μιλούσες συνεχώς για το φοβερό πάρτι που διοργανώνεις, θα ντρεπόμουν να κυκλοφορώ μαζί σου. Πολύ πιθανόν να ντρεπόσουν και εσύ να κυκλοφορείς έτσι.

Ο σωστός τρόπος να προωθήσει μια επιχείρηση τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της είναι μέσω των facebook σελίδων. Η δημιουργία μιας σελίδας και μόνο δεν λύνει τα προβλήματα, μια επιχείρηση μπορεί να είναι το ίδιο αντιπαθητική είτε έχει προφίλ/γκρουπ είτε σελίδα, χρειάζεται και μια σωστά δομημένη στρατηγική στο facebook με καθαρούς στόχους. Στο προφίλ οι ιδιοκτήτες όμως ζουν με την πλάνη ότι κάνουν κάτι επιτυχημένο και ότι επενδύουν τον χρόνο τους ενώ στη σελίδα έρχονται αντιμέτωποι με την σκληρή πραγματικότητα των στατιστικών και της σπατάλης του χρόνου τους που θα μπορούσε να είχε επενδυθεί κάπου δημιουργικά.

Αν διαθέτετε επαγγελματικό προφίλ ή ομάδα στο facebook καλό θα ήταν να διαβάσετε και το κείμενο για την "Αλλαγή από προφίλ/ομάδα σε επαγγελματική σελίδα" στη σελίδα της socialU.

Αν σας άρεσε η ανάρτηση μοιραστείτε την με τους φίλους σας! Θα βρείτε όλα τα δίκτυα που συμμετέχω στο προφίλ μου στο Google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου