28 Ιαν 2011

Facebook: Επαγγελματικά ατυχήματα και ατοπήματα

κακή χρήση του Facebook από επιχειρήσειςΤο τελευταίο χρόνο έχω μπει πολύ βαθιά στο Facebok, όχι τόσο ως χρήστης αλλά ως σύμβουλος. Ξοδεύω αρκετό χρόνο στην εφαρμογή συνήθως σε αδημοσίευτες σελίδες και εφαρμογές που ετοιμάζουμε για λογαριασμό τρίτων αλλά και σε κάποιες δικές μας που θα έρθουν σύντομα. Όλο αυτό το διάστημα έχω γνωρίσει πολλούς άλλους "επαγγελματίες" του είδους και έχω ακούσει απίστευτα πράγματα!


Επαγγελματίες λοιπόν που δυστυχώς ο επαγγελματισμός τους αρχίζει και τελειώνει στους 5000 φίλους που έχουν. Επίσης, έχω γνωρίσει και πολλούς επιχειρηματίες που το κάνουν μόνοι τους και είναι "αρκετά ευχαριστημένοι". Ίσως τελικά το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Facebook είναι ότι ο καθένας μπορεί να έχει ένα επαγγελματικό βήμα, χρειάζονται μηδενικές τεχνολογικές γνώσεις. Εντάξει, μπορείς να χειριστείς ένα αυτοκίνητο αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ξέρεις να οδηγάς ή ότι είσαι έτοιμος να βγεις στο δρόμο! Υπάρχει και ο ΚΟΚ που πρέπει να μάθεις! Μπαίνουν λοιπόν στο όχημα και τρακάρουν τους πάντες, παραβιάζουν μονόδρομους, παρκάρουν παράνομα κτλ και όλα αυτά στο κυνήγι του like και των πολλών φίλων.

Στο προσωπικό μου προφίλ έχω περίπου 300 φίλους πολλοί από τους οποίους είναι από εξωτερικό, φίλοι από Αγγλία κυρίως. Σε τοπικό επίπεδο (Ηράκλειο Κρήτης) έχω περίπου 150, ζωή να'χουν :). Όταν λοιπόν τρέχω μια νέα σελίδα χωρίς καμία διαφήμιση και αυτή φτάνει τους 500-600 με τις πιο επιτυχημένες τους 3000+ φίλους με συνεχείς αυξητικές τάσεις το θεωρώ μεγάλη επιτυχία και φυσικά είμαι χαρούμενος γι'αυτό. Εσύ φίλε "online marketing consultant" με τους 5000 φίλους και τα 2-3 ψεύτικα sexy προφίλ είσαι ικανοποιημένος με τους 1000-2000 φίλους που έχουν οι σελίδες σου; Θεωρείς ότι η τακτική σου αποδίδει;

Έχω ακούσει το εξής κουφό και παράλογο, επιχειρηματίας πλήρωσε κάποιο "επαγγελματία"/χρήστη για να στείλει προσκλήσεις σε φίλους του, προσοχή όχι σε στοχευμένο κοινό απλά σε φίλους του χωρίς κανένα γνωστό δημογραφικό στοιχείο (ok ο "επαγγελματίας" ήταν από το Ηράκλειο, αυτό ήταν γνωστό!), προφανώς επειδή είχε πολλούς. Πόσο πιο χαμένα λεφτά; Ούτε καν ήξερε αν οι χρήστες ενδιαφέρονται για το προϊόν του, γνήσιο spam.

Γνώρισα επιχειρηματίες που δημιούργησαν ομάδες με χιλιάδες μέλη και ήταν πολύ περήφανοι, δυστυχώς δε κατάλαβαν ότι όταν δημοσιεύει ένα διαχειριστής στις παλιές ομάδες το βλέπουν μόνο οι φίλοι του, ότι δε μπορούμε να προσθέσουμε εφαρμογές, ότι δεν έχουμε στατιστικά και δε ξέρουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε και προτιμούν να χάνουν όλα αυτά γιατί απλά μπορούν να στέλνουν μήνυμα στα μέλη. Δοκίμασαν άραγε να στείλουν σε μήνυμα ένα σύνδεσμο που επιστρέφει στατιστικά και να δουν τι επιτυχία έχει; Μέτρησαν ποτέ το ROE (Return of Engagement); Τι είναι αυτό; Σε λίγο με τα νέα μηνύματα θα έχουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα, θα τα γράφουν και θα τα διαβάζουν μόνοι τους.

Στο πιο χαμηλό σκαλοπάτι της επαγγελματικής ενασχόλησης στο Facebook βρίσκονται τα "επαγγελματικά προφίλ" του στυλ "Σουβλατζίδικο Νίκος" (με φώτο προφίλ ένα λαχταριστό γύρο), πιο κάτω δε πάει. Φυσικά και αυτά παραβιάζουν τους TOS του Facebook μιας και δεν αντιπροσωπεύουν μια ανθρώπινη παρουσία, αν μαζευτούμε 10-20 χρήστες και κάνουμε αναφορά παραβίασης όρων χρήσης το προφίλ τους (και μαζί οι 5000 φίλοι τους) θα εξαφανισθεί.

Είπα πιο πριν ότι δε πάει πιο κάτω; Γράψτε λάθος! Υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν μόνο ένα προφίλ με το όνομα της επιχείρησης τους και (φυσικά!) κοινωνικοποιούνται, παίζουν, tagάρονται σε φωτογραφίες διακοπών και πάρτι, μιλάνε σε άλλες σελίδες, βρίζουν, υποστηρίζουν πολιτικούς, παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς και κλείνουν τραπέζια σε live ως π.χ. "Μοντέρνο έπιπλο". Κάνουν φιλίες και με άλλα "επαγγελματικά προφίλ", π.χ. "ο Κάβα Μπουκάλι είναι πλέον φίλος με τον Αναγομώσεις Πυροσβεστήρων", τι χαριτωμένο :D

Τέλος, γνώρισα επιχειρηματίες που το έκαναν σωστά, τους έβγαλα το καπέλο και έφυγα, δε με είχαν ανάγκη. Η διαφορά με αυτούς ήταν ότι άφησαν στην άκρη το κέρδος και τη πώληση και εστίασαν σε λίγους αλλά καλούς χρήστες δημιουργώντας δεσμούς που αντέχουν στο χρόνο. Και αυτό είναι το παράδοξο του Facebook, αν ψάχνεις πελάτες θα μαζέψεις απλά πολλούς Facebook φίλους, αν ψάχνεις φίλους θα βρεις πιστούς πελάτες. Όση ώρα κάποιοι από εσάς προσπαθείτε απελπισμένα να μαζέψετε τυχαία χρήστες και να διαφημίσετε τη πραμάτεια σας κάποιοι άλλοι ξεχωρίζουν και μένουν στη συνείδηση μας για τις γνώσεις τους και τη πρόθεση τους να φανούν χρήσιμοι.

Αν σας άρεσε η ανάρτηση μοιραστείτε την με τους φίλους σας! Θα βρείτε όλα τα δίκτυα που συμμετέχω στο προφίλ μου στο Google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 σχόλιο:

  1. ο Κάβα Μπουκάλι είναι πλέον φίλος με τον Αναγομώσεις Πυροσβεστήρων", τι χαριτωμένο :D

    lol ρε Άκη!!
    Τα σπασες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή