21 Σεπ 2012

Δημιουργία Προσφορών και αύξηση πελατών μέσω Facebook

Τα Facebook offers είναι πλέον διαθέσιμα σε όλους τους διαχειριστές σελίδων. Το Facebook, μετά την διάθεση των μετοχών του στο κοινό, ψάχνει εναγωνίως έσοδα και έτσι η δημοσίευση των προσφορών αυτών είναι συνδεδεμένη με την δημιουργία μιας επί πληρωμή προωθημένης ανάρτησης.

Τι είναι μια επί πληρωμή προωθημένη ανάρτηση

Ας ξεκινήσουμε με τον μηχανισμό που διαφημίζει τις προσφορές που δημιουργείτε στην σελίδα σας. Δημιουργώντας μια ανάρτηση στην σελίδα σας προβάλλετε το περιεχόμενό σας μόνο σε μια μερίδα των χρηστών που έχουν κάνει Like σε αυτή. Βασικός παράγοντας που επηρεάζει ποιος θα δει τι στην αρχική σελίδα του Facebook είναι το edgerank, ένα αλγόριθμος που έχει δημιουργήσει το Facebook για να ξεκουράζει τους χρήστες προβάλλοντάς τους μόνο τις αναρτήσεις από φίλους και σελίδες που αυτό θεωρεί πως θα αρέσουν στο χρήστη ή πως ο χρήστης αυτά θα ήθελε να δει βάσει της προηγούμενης συμπεριφοράς του.

Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα για να καταλάβουμε τον αλγόριθμο αυτό. Ας υποθέσουμε πως εμείς οι δύο γνωριζόμαστε και ανταλλάζουμε λίγες κουβέντες σε ένα πάρτι και έπειτα δεν βρισκόμαστε ποτέ ξανά. Θα σας ενδιέφερε να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από την ζωή μου; Κάπως έτσι - με πολύ απλά λόγια - λειτουργεί και ο αλγόριθμος edgerank, προστατεύει τους χρήστες από το να βλέπουν δημοσιεύσεις από φίλους ή σελίδες που δεν αλληλεπιδρούν συχνά μαζί τους.

Ως χρήστης μπορώ να αναθερμάνω την σχέση μου με κάποιο φίλο μου πολύ απλά πηγαίνοντας π.χ. στο Timeline του και κάνοντας μερικά σχόλια και Likes, ελπίζοντας πως και αυτός θα έρθει στο δικό μου και πάει λέγοντας. Ως σελίδα όμως δεν έχω τέτοια δυνατότητα και σίγουρα δεν θα μπορούσα να το κάνω στους εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες που έχουν κάνει Like στην σελίδα μου. Για να λύσει λοιπόν το πρόβλημα που το ίδιο δημιούργησε, το Facebook μας επιτρέπει να πληρώσουμε και να προβάλλουμε την ανάρτηση που δημιουργούμε στην σελίδα μας όχι μόνο σε όλους όσους έχουν κάνει Like σε αυτή αλλά και στους φίλους τους - κάτι χιλιάδες χρήστες με λίγα μόλις ευρώ.

Η επί πληρωμή προωθημένες αναρτήσεις έχουν αποτέλεσμα, τουλάχιστον στις ενέργειες που έχουμε κάνει ως εταιρία. Λειτουργούν για δύο βασικούς λόγους:

  1. Προβάλλονται μαζί με τις υπόλοιπες ανακοινώσεις και όχι στην δεξιά στήλη
  2. Προβάλλονται και στα κινητά τηλέφωνα (Facebook apps για Web, iphone, Android κ.α.)
Με 25 ευρώ προβάλλαμε μέσα σε διάστημα 3 ημερών μια ανακοίνωση σε κοντά 30.000 χρήστες, οι οποίοι είδαν συνολικά 5000 φωτογραφίες της σελίδας, ενώ πάνω από 150 έκαναν έκαναν κλικ στον σύνδεσμο που δώσαμε. Εκείνη την ημέρα και την επόμενη τα Google analytics μας έδειξαν 14 αγορές από το Facebook (το eshop πουλάει ακριβά και niche προϊόντα).

Τι είναι τα Facebook offers

Τα Facebook offers είναι μια προωθητική ενέργεια που δημιουργούν οι διαχειριστές των Facebook pages που έχουν 400 likes και άνω, το ίδιο ακριβώς νούμερο που ισχύει για την δυνατότητα πληρωμένης προώθησης των κανονικών ανακοινώσεων μιας σελίδας όπως την περιέγραψα παραπάνω.

Για να δημιουργήσετε μια προσφορά αρκεί να συμπληρώσετε τα στοιχεία της:

  1. Ισχύει μόνο για το φυσικό κατάστημα, το eshop ή και τα δύο;
  2. Εισάγετε τίτλο και εικόνα της προσφοράς, την ημερομηνία λήξης ή το απόθεμά της (αριθμός διεκδικήσεων), και ένα κωδικό
  3. Επιλέξτε προϋπολογισμό, η πρώτη φορά είναι δωρεάν!
το πρώτο Facebook offer είναι δωρεάν

Το Facebook λοιπόν ένωσε τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία επιτυχίας όσον αφορά την επαφή με το καταναλωτικό κοινό, μια προσφορά που οι χρήστες μπορούν να διεκδικήσουν πολύ εύκολα ακόμα και μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, και την προβολή αυτής της προσφοράς σε ένα άκρως στοχευμένο και μεγάλο κοινό χρηστών.

Αν σας άρεσε η ανάρτηση μοιραστείτε την με τους φίλους σας! Θα βρείτε όλα τα δίκτυα που συμμετέχω στο προφίλ μου στο Google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου