5 Δεκ 2011

Facebook fail: Ανούσιες καρτέλες σε σελίδες

Μια προσωποποιημένη καρτέλα είναι πλέον must για κάθε επαγγελματική σελίδα στο facebook. Συνήθως, αυτή είναι η καρτέλα που θέλουμε να δει ένας χρήστης όταν έρθει για πρώτη φορά στη σελίδα μας γιατί από εκεί θα του εξηγήσουμε τους λόγους που πιστεύουμε πως αξίζει να κάνει like και να εγγραφεί στις ενημερώσεις μας. Από την ίδια landing tab θα τον ευχαριστήσουμε μετά που θα κάνει το like και θα του προσφέρουμε περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

Πλέον δεν χρειάζονται τεχνολογικές γνώσεις για την δημιουργία μιας τέτοιας καρτέλας, παλαιότερα ο μόνος τρόπος ήταν η εγκατάσταση της εφαρμογής Static FBML, η οποία οδεύει προς πλήρη κατάργηση το καλοκαίρι του 2012, και γνώσεις HTML, CSS και φυσικά FBML και FBJS. Με τόσες επιλογές για την δημιουργία εφαρμογών καρτέλας σε σελίδες στο facebook οι περισσότεροι διαχειριστές μπαίνουν στο πειρασμό να δημιουργήσουν την δική τους. Οι διαχειριστές έχουν επίσης και μια πληθώρα επιλογών όσον αφορά έτοιμες εφαρμογές καρτέλας, μπορούν με λίγα κλικ να προσθέσουν μια φόρμα επικοινωνίας, ένα eshop, ένα περίτεχνο carusel φωτογραφιών και πολλά άλλα.

Coca Cola facebook page

Εξερευνώντας τις διάφορες σελίδες στο facebook παρατηρώ ότι οι διαχειριστές αρέσκονται στο να φορτώνουν τις σελίδες με καρτέλες που - δυστυχώς - πολλές φορές δεν έχουν κανένα νόημα. Οι "προσωποποιημένες" με την εταιρική ταυτότητα εφαρμογές που συνήθως φτιάχνουν μόνοι τους δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα φυλλάδιο που πέραν ενός γραφικού δεν προσφέρει τίποτα στο χρήστη και δεν βοηθάει την σελίδα να περάσει μηνύματα και να αποκτήσει νέους φίλους ενώ οι συμπληρωματικές εφαρμογές συχνά δεν έχουν ρυθμιστεί και έτσι είναι άδειες ή προβάλλουν τα default μηνύματα, έχουν παλιές ρυθμίσεις, π.χ. είδα εφαρμογή προσκλήσεων χρήστη σε σελίδα τοπικού club να οδηγεί στην facebook σελίδα του ANT1, ή απλά δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης και τις πρόσθεσαν οι διαχειριστές γιατί απλά μπορούσαν, π.χ. ποιος θα έκανε chat (καμία σχέση με του facebook) σε μια καρτέλα σελίδας;

Οι διαχειριστές πρέπει να σκέφτονται απλά. Ναι, είναι ωραία μια δωρεάν καρτέλα με όλα τα βίντεο που έχω ανεβάσει στο YouTube αλλά μήπως είναι καλύτερα να έρθει ο χρήστης στο κανάλι μου στο YouTube και να κάνει εγγραφή; Ναι, η δωρεάν καρτέλα που επιτρέπει σχόλια φαίνεται super αλλά μήπως θα ήταν καλύτερα να έγραφαν οι χρήστες στον τοίχο της σελίδας ώστε να το δουν οι φίλοι τους και να καταχωρηθεί και στην "δραστηριότητα φίλων" (έχει δική της καρτέλα και η δραστηριότητα φαίνεται και στις πληροφορίες της σελίδας). Θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ώρα...

Η λογική που ακολουθούμε στην socialU όσον αφορά τις προσωποποιημένες καρτέλες είναι η εξής:

  1. Εξηγείς στον χρήστη γιατί θέλεις να κάνει like, τι θα του προσφέρεις; Έχεις αρκετό χώρο στην καρτέλα για να το πετύχεις.
  2. Τον ευχαριστείς, πολύ βασικό αλλά πολλοί το ξεχνάνε! Οι καρτέλες μπορούν να προβάλλουν διαφορετικό μήνυμα σε αυτούς που έχουν κάνει like από αυτούς που δεν έχουν κάνει, χρειάζεται φαντασία. Μετά το like μπορείς επίσης να προσπαθήσεις να πάρεις και το email του χρήστη (π.χ. μέσω ενός διαγωνισμού, εγγραφή σε newsletter) ή να τον στείλεις στην ιστοσελίδα σου.
  3. Τον προτρέπεις, με ένα pop up του facebook (το έχει δει και άρα καταλαβαίνει εύκολα τι πρέπει να κάνει), να μοιραστεί την σελίδα με φίλους του. Τα στατιστικά μας λένε πως τουλάχιστον 1 στους 10 το κάνει.

Μια προσεγμένη καρτέλα λειτουργεί πολύ καλύτερα από δέκα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα, δεν θέλουμε ο χρήστης να έχει πολλές επιλογές που δεν καταλαβαίνει ή είναι νέες και χρειάζεται χρόνο να αφομοιώσει. Τα πράγματα είναι απλά, θέλουμε ο χρήστης να κάνει like, να φέρει φίλους του στην σελίδα, και να αλληλεπιδράσει μαζί μας στον τοίχο, στις φωτογραφίες και στα βίντεο της σελίδας μας γιατί εκεί χτίζεται το edgerank.

Αν σας άρεσε η ανάρτηση μοιραστείτε την με τους φίλους σας! Θα βρείτε όλα τα δίκτυα που συμμετέχω στο προφίλ μου στο Google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου