19 Ιουλ 2010

Λάθη στα social media: Fastbook

facebook fail post

Με το παρόν ξεκινά ένας κύκλος αναρτήσεων βοήθειας και όχι επίθεσης! Καθημερινά μελετώ εταιρίες και το τρόπο που κινούνται στα social media. Αυτές είναι οι ιστορίες τους (κλεμμένο από τηλεοπτική σειρά!).




Πριν καιρό έλαβα μια πρόταση για σελίδα από "φίλο" στο Facebook που είχαμε να μιλήσουμε κάνα χρόνο, δηλαδή από όταν "επασυνδεθήκαμε" :D μέσω Facebook. Το όνομά της "FASTBOOK (Δωρεάν Ταινίες-Περιοδικά-Δορυφορικά κανάλια στον Υπολογιστή.!)". Τέτοιες προσκλήσεις δεν τις παίρνω ποτέ στα σοβαρά. Η σελίδα προωθεί ένα toolbar το οποίο κατεβάζει ο χρήστης από την ιστοσελίδα fastbook.com.gr.


Η αποτυχία


Οι δημιουργοί της σελίδας δεν επιτρέπουν τα σχόλια από τους "θαυμαστές" (likers) στη σελίδα του Facebook (για να ξεχωρίζουν οι δικές τους αναρτήσεις;) και λανθασμένα πληροφορούν τους χρήστες ότι για να εγκαταστήσουν δωρεάν το toolbar πρέπει:



  1. να γίνουν φίλοι της σελίδας

  2. να στείλουν προσκλήσεις σε όλους τους φίλους τους


Eξού και η πρόσκληση από το ξεχασμένο "φίλο" μου. To είπα αρκετά ευγενικά, σημειώστε ότι γνωρίζω FBML και ξέρω τι επιτρέπει το Facebook να κάνουμε και τι όχι.


fastbook invite facebook

Η εμμονή των δημιουργών με το Facebook (fastbook;) τους οδήγησε να φτιάξουν μια ιστοσελίδα που δε δίνει τη παραμικρή λεπτομέρεια για το τι αφορά, εκτός από το τίτλο! Υπάρχει η σελίδα fastbook.tv που έχει πιο πολλές λεπτομέρειες αλλά δεν αναφέρεται πουθενά, ούτε στο Facebook ούτε στο fastbook.com.gr. Τι πληροφόρηση έχουν λοιπόν οι χρήστες που πάνε απ' ευθείας στο fastbook.com.gr; Βρήκα αυτή τη συζήτηση στο forum του vcdc.gr, ούτε εγώ βάζω κάτι στον υπολογιστή μου που δεν γνωρίζω τι ακριβώς κάνει!


fastbook index

Συμπέρασμα


Οι προσκλήσεις που έχει στείλει ένας χρήστης δεν παρακολουθούνται από τους δημιουργούς μιας σελίδας. Δεν μπορεί κανείς εκτός από εσάς να γνωρίζει πόσους ή ποιους προκαλέσατε και που. Το toolbar μπορείτε να το κατεβάσετε χωρίς να στείλετε ούτε μια πρόσκληση από το fastbook.com.gr.


To βίντεο στο YouTube έχει άλλη στάση και τονίζει ότι το να γίνει κάποιος θαυμαστής και να καλέσει τους φίλους του είναι προαιρετικό, γιατί δεν έγινε κάτι αντίστοιχο στο βίντεο του Facebook; Το βίντεο του YouTube απευθύνεται σε χρήστες που έχουν ήδη εγκαταστήσει το fastbook.


Αξίζει να δίνετε λάθος πληροφορίες (πάλι είμαι ευγενικός) που μπορεί να στραφούν εναντίον του προϊόντος που προσφέρετε για να πετύχετε μεγαλύτερη διάδοση; Θα ήθελα πολύ να ακούσω την άποψη του Fastbook.



17 Ιουλ 2010

Μπορείτε χωρίς click;

my magic mouse

Πόσο εύκολο είναι για τους χρήστες να σπάσουν τις συνήθειές τους; Παρακολουθώντας τα αποτελέσματα των Webby Awards έπεσε το μάτι μου πάνω στο andreaslutz.com και στη φράση που το συνοδεύει "Because clicking is so 90s!".



Ο χρήστης περιηγείται στην εφαρμογή κάνοντας χρήση μικρόφωνου και κάμερας. Αν και αρκετά δύσχρηστη, η εφαρμογή μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το μέλλον; Αν δεν πιστεύετε δείτε την ομιλία του John Underkoffler στο TED (βίντεο κάτω), είναι σε καλό δρόμο.



Ψάχνοντας περισσότερο το θέμα βρήκα και το dontclick.it :) το oποίο έχει μια διαφορετική προσέγγιση αφού το ποντίκι είναι παρόν αλλά το κλικ όχι. Κάθε φορά που κάνετε κλικ για τιμωρία "χιονίζει" στη οθόνη.


dontclick.it statistics

Σύμφωνα με τα στατιστικά που δίνει το dontclick.it περίπου 1.350.000 χρήστες δήλωσαν ότι δεν τους λείπει το κλικ ενώ περίπου 770.000 δήλωσαν το αντίθετο! Εσείς;



14 Ιουλ 2010

Facebook: Συμβουλές για τις εκδηλώσεις


Εκδηλώσεις στο Facebook, ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο αρκεί να γίνεται σωστή χρήση. Στην ανάρτηση αναλύω τη δική μου προσέγγιση για τη διαχείριση των εκδηλώσεων αλλά και πώς αντιμετωπίζω τις προσκλήσεις που μου στέλνουν.

Κλειστές και ανοικτές (δημόσιες) εκδηλώσεις


Οι κλειστές μπορεί να είναι για ένα γεγονός που δεν θέλετε να μάθει όλος ο κόσμος και να μείνει μεταξύ φίλων που εσείς θα επιλέξετε.

private or public event?


Θα μπορούσε να αφορά και ένα γεγονός/ραντεβού που έχετε και θέλετε να θυμάστε. Υποθέτω ότι οι πιο πολλοί μπαίνετε καθημερινά στο Facebook και τώρα που οι εκδηλώσεις βρίσκονται στο πάνω δεξί μέρος της οθόνης είναι αρκετά εύκολο να τις δείτε. Στις δημόσιες εκδηλώσεις μπορεί ο καθένας να δηλώσει συμμετοχή και συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα της αναζήτησης του Facebook.

Για να δείτε όλες τις εκδηλώσεις που είστε καλεσμένοι ή έχετε δημιουργήσει δεν έχετε παρά να επιλέξετε από το αριστερό μενού της αρχικής σελίδας το "εκδηλώσεις". Μπορείτε επίσης να δείτε τις εκδηλώσεις που είναι καλεσμένοι οι φίλων σας, προηγούμενες εκδηλώσεις αλλά και γενέθλια που πλησιάζουν.

Συμβουλές


  • Αν η εκδήλωση έχει φυσικό τόπο μη καλείτε φίλους που μένουν σε πολύ μακρινά μέρη. Επειδή είναι εύκολο να τους καλέσετε δεν είναι και λογικό.

  • print guest list
  • Λίγο πριν την έναρξη της εκδήλωσης εκτυπώστε τη λίστα καλεσμένων. Δείτε ποιοι είπαν ότι θα έρθουν και δεν ήρθαν και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα όσον αφορά τις προσκλήσεις που στείλατε. Συνήθως μόλις το 10% θα παρευρεθεί.


  • Κάντε εξαγωγή των εκδηλώσεων σας στο πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε περισσότερο π.χ. iCal, Outlook ή Google Calendar.

  • export facebook events
    mobile website calendar
  • Αν έχετε πολλές εκδηλώσεις στο πρόγραμμα χρησιμοποιείστε τo ημερολόγιο της mobile ιστοσελίδας του Facebook και δείτε γρήγορα το μήνα ή την εβδομάδα που σας ενδιαφέρει.



  • Εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα αποστολής μηνύματος στους καλεσμένους, στείλτε μήνυμα υπενθύμισης σε αυτούς που δήλωσαν πως "Θα παρευρεθώ", ένα μήνυμα με λίγο έξτρα ενθουσιασμό σε αυτούς που δήλωσαν "Ίσως παρευρεθώ" και τέλος ένα μήνυμα με όλη σας τη τέχνη σε αυτούς που δήλωσαν "Δεν θα παρευρεθώ". Πολλά μπορεί να αλλάξουν!

  • message event guests
  • Μετά το τέλος της εκδήλωσης μπορείτε να στείλετε άλλο ένα μήνυμα αυτή τη φορά "σε όλους" βάζοντας φωτογραφίες ή βίντεο (δείξτε τι έχασαν όσοι δεν ήρθαν) και ενημερώστε για την επόμενη εκδήλωση σας.

Ανεπιθύμητες εκδηλώσεις


Οι φίλοι μας συχνά δεν μπαίνουν στο κόπο να σκεφτούν ότι ίσως λόγο απόστασης, ίσως λόγο γούστου δε μπορούμε/δε θέλουμε να παραβρεθούμε σε κάποιες εκδηλώσεις. Ο "πάσα εις" έχει γίνει πρεσβευτής καταστημάτων διασκέδασης (επί πληρωμή;) και με μανία καλεί όλους τους φίλους του να παρευρεθούν στα "happenings" που οργανώνουν, ευχαριστώ δε θα πάρω. Το πιο πιθανό είναι να "φάει" ένα block.

Αν είχατε την ατυχία να σας καλέσουν σε κάποιο γεγονός που δεν ταιριάζει καθόλου με το άτομο σας (π.χ. doggy night ενώ είστε μέλος metal συγκροτήματος) ένα απλό "δεν θα παρευρεθώ" δεν είναι αρκετό, η εκδήλωση παραμένει στις πληροφορίες σας και οι διαχειριστές της μπορούν ακόμα να επικοινωνήσουν μαζί σας. Η λύση είναι το "διαγραφή από τις εκδηλώσεις μου" που θα βρείτε στη σελίδα της εκδήλωσης ή από το x ή "αφαίρεση" στην αριστερή στήλη της αρχικής σελίδας.

Εσείς είχατε κάποια παράξενη εμπειρία με εκδηλώσεις στο Facebook; Αφήστε σχόλιο!